اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۴۳۳۲۰

حاج صفی و نه بازی تا باشگاه صدتایی های ملی 

حاج صفی و نه بازی تا باشگاه صدتایی های ملی 
91 بازی ملی به نام بازیکنی که به تازگی 28 ساله شده. با این آمار، احسان حاجی‌صفی خالق رکورد جالبی در فوتبال ایران است. این تعداد بازی ملی برای بازیکنی که به تازگی 28 ساله شده، آماری درخشان و شاید غیر قابل تکرار باشد.
۱۸:۴۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
وانانیوز|

اجی‌صفی نخستین بار سال 2008، زمانی که تنها 18 سال داشت توسط علی دایی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد. او آن زمان، حدود یکی دو سالی بود که به ترکیب سپاهان راه یافته بود و برای این تیم در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کرد.


احسان نخستین بازی‌هایش را زمان مربیگری دایی برای تیم ملی انجام داد و پس از آن هم مورد توجه افشین قطبی، علیرضا منصوریان و کارلوس کی‌روش قرار گرفت. حاجی‌صفی از سال 2008 تاکنون هرگز حضور در اردوهای تیم ملی را از دست نداده – مگر به دلیل محرومیت یا مصدومیت – و تا جایی که یادمان می‌آید همیشه یکی از بازیکنان ثابت بوده است. چه در زمان مربیگری افشین قطبی و چه کی‌روش که حدود 7 سال است روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند.


حاجی‌صفی در طول این سال‌ها، 2 بار حضور در جام ملت‌های آسیا را تجربه کرده و یک بار هم همراه تیم ملی در جام جهانی حاضر شده و در این مسابقات مهم 3 بازی انجام داده است. 3 بازی مقابل آرژانتین، نیجریه و بوسنی. احسان البته سابقه حضور در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو را نیز در کارنامه خود دارد.


هافبک این روزهای المپیاکوس، مقابل تونس و الجزایر نیز یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی بود و البته مثل ماه‌های قبل در پست هافبک میانی بازی کرد. او بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست و البته مقابل الجزایر نود و یکمین بازی ملی خود را پشت سر گذاشت.


حاجی‌صفی با حضور مقابل تونس و الجزایر در تعداد بازی ملی به عدد 91 رسید. حاجی‌صفی در 28 سالگی به یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی تبدیل شده و رکورد ویژه‌ای را از خود بر جا گذاشته. حالا فقط 6 بازیکن دیگر به نام‌های جواد نکونام، علی دایی، علی کریمی، جلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان را با تعداد بازی‌های ملی بیشتر پیش روی خود می‌بیند.


احسان اگر به همین روند ادامه دهد قطعا می‌تواند در جام جهانی یا بعد از آن به باشگاه 100 تایی‌ها اضافه شود و در 28 سالگی حتی رکورد آندرانیک تیموریان با 101 بازی و مهدی مهدوی‌کیا با 110 بازی ملی را بشکند. تیم ملی ایران تا جام جهانی در 5 بازی تدارکاتی به میدان می‌رود. سوریه، ازبکستان، ترکیه، یونان و لیتوانی حریفان تدارکاتی تیم ملی هستند که شاگردان کی‌روش باید مقابل آنها محک بخورند. اگر حاجی‌صفی در این 5 بازی برای ایران بازی کند تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد 96 می‌رساند. این عدد را به 3 حضور احتمالی حاجی‌صفی در جام جهانی و مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال که اضافه می‌کنیم به عدد 99 می‌رسیم.


احسان اگر با اتفاق خاصی چون آسیب‌دیدگی یا محرومیت مواجه نشود با توجه به آمادگی بالا و تجربه بین‌المللی‌اش قطعا یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی در بازی‌های تدارکاتی و سپس جام جهانی 2018 خواهد بود. او در مرحله گروهی جام جهانی نود و نهمین بازی ملی خود را انجام می‌دهد و به یکقدمی باشگاه 100 تایی‌ها می‌رسد. باشگاهی که تنها 6 بازیکن ایرانی در آن عضویت دارند. البته پیش‌بینی در فوتبال منطقی نیست اما اگر ایران از گروه خود در جام جهانی صعود کند حاجی‌صفی می‌تواند در روسیه یکصدمین بازی ملی خود را جشن بگیرد.


با توجه به سن و سال حاجی‌صفی و آمادگی او، بعید نیست احسان بتواند نکونام، دایی، علی کریمی، جلال حسینی، مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان را پشت سر بگذارد و آماری درخشان به نام خود ثبت کند. آماری از یک بازیکن کم‌حاشیه و بی سر و صدا.

منبع: ورزش سه
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پربحث
پرطرفدارترین